Bir Interrail Macerası - İspanya - Barcelona Kazan, Ben Kepçe (3)


Her ne kadar kilisenin içinde hummalı bir yenileme ve onarım çalışması devam etse de ağaç şeklindeki sütunları, çiçek şeklindeki tavan motiflerini, sarmal biçimdeki merdivenleri rahatlıkla inceleyebiliyorsunuz.
İç kısmı dolaştıktan sonra kilisenin arka bahçesinde ise kumdan bir kale sizi bekliyor. "Nativity Facade - Hz. İsa'nın doğumu isimli cephe" daha önce de belirttiğim gibi tamamlanmış tek cephede neler yok ki! Portakal sepetini andıran kuleler, arp çalan azizeler, Hz. İsa'nın hayatından farklı kesitler...
Bahçeden usulca sağa doğru yönelip Gaudi müzesine geçtim. İçeride, kilisenin bitmiş halinin bir maketi, Gaudi'nin tüm hayatı, diğer çalışmaları gözler önüne serilmiş. Kilise turum sona erince hızlı Gaudi turuma kilisenin yakınındaki bir kafede kısa bir mola verip bir diğer apartman tasarımı olan Casa Mila ile devam ettim. Bu arada saat 17:30 olmuştu bile ve ben artık bitmeye yüz tutan enerjimin sınırlarını zorluyordum. Casa Mila'da aynı Casa Battlo gibi Gaudi'nin tasarladığı bir apartman. Apartmanın içindeki dairelerde yine ufak ayrıntılar, Gaudi'nin ince dokunuşları göze çarpıyor ama esas çarpıcı kısım binanın çatısı. Casa Battlo'da gördüğümü sandığım "Yıldız Savaşları" asıl burada sahne alıyor. Binanın iç avlusuna bakan ve bir vadiyi andıran çatıdan tutun da, Darth Vader'in askerlerine kadar herşey orada. Çatıda manzaranın keyfini çıkarmayı kesinlikle unutmayın! İçeri girdikten sonra Gaudi'nin aslında Barcelona için ne kadar da önemli bir insan olduğunu daha da iyi kavrıyorsunuz. Eserlerinin küçük maketleri ve modelleme çalışmalarını bulabileceğiniz, pek de küçük diyemeyeceğim bir sergi beğeninize sunulmuş durumda. Belediye binalarından tutun da şehrim su sistemine kadar el atmadığı alan kalmamış Gaudi'nin. Bu hayranlık duyguları içinde saati 19 ettiğimin ayırdına varıp hostele doğru yola koyuluyorum. Tam 10 saatlik "Gaudi Günü" 'nün bugünlük sonuna geldiğimin resmidir. Hostele varınca duşumu alıp doğrudan yatağıma kıvrılıyorum.

1 yorum:

>|< dedi ki...

sen ertesi sabah uyanip parc guell'e de gitmissindir... endulus ve sicilya hikayeleri nerede???