Bir Interrail Macerası - Giriş

Herkese merhabalar,

Biliyorum bu yazıyı yazmak için bayağı geç kaldım ama yoğun çalışma temposu içinde kişinin kendine vakit ayırması çok da kolay olmuyor. Hele konu bir de yaşadıklarını yazıya dökmeye gelince işler daha da karmaşıklaşıyor. Bu kısa özür sonrası, bazen hüzün, çoğu zaman neşe dolu, yeni arkadaşlıklarla dolup taşan 3 haftalık hayat tecrübesini paylaşmanın zamanıdır diye düşünüyorum.


2006 Nisanının ortasıydı Beck's'in düzenlediği yarışmayı kazanıp Interrail'e katılmaya hak kazandığımızda. Kısa bir bilgi vermek gerekirse Interrail bileti, çeşitli fiyat kategorilerinde, Avrupa'nın farklı ülke ve bölgelerindeki ikinci sınıf trenlerde ve bazı feribotlarda geçerli bir bilet.


Kazandığımız bilet, ekibimizi oluşturan 3 kişinin adlarına istediğimiz tarihlerde kesilecek bir bilet olup Avrupa'daki tüm bölgelerde 1 ay süreyle geçerliydi. Hal böyle olunca bazı kriterler, özellikle profesyonel hayata geçiş yapmış insanlar olan bizi karar verme sürecinde bayağı zorladı. Öncelikle hiçbirimizin 1 ay izin alma gibi bir lüksü yoktu. İkincil olarak gitmeyi düşündüğümüz yerler farklıydı. Grup liderimiz İlsu Balkanları görmek istiyordu. Emraam dalış bir yana Interrail bir yana diyor ve oldukça isteksiz bir tavır sergiliyordu. Benim gönlümde yatan aslan ise Akdeniz sahillerini görmekti. Daha önce İspanya'ya hiç gitmemiştim. Fransa'nın her anlamda zengin sahil şeridinin altını üstüne getirmek istiyordum. İtalya'nın nispeten turistik şehirlerini görmüştüm ancak Sicilya benim için ulaşmam gereken bir efsaneydi.

Karar vermek kolay olmadı. Önce Emrah ve İlsu, tatilin çekiciliğine dayanamayıp 1 haftalık izin yapıverdiler kaşla göz arasında. Aynı tarihlerde benim 3 hafta aralıksız izin alabileceğim kesinleşince ayrı tatil yapmamız ister istemez karara bağlanmış oldu. En azından tarih konusunda uzlaşı çabalarımız sonuç verdi ve benim 3 haftalık tatilimle İlsuların 2 haftalık tatilinin 1 haftasını İtalya topraklarında kesiştirebildik.

Vakit kaybının önüne geçmek için başlangıç ve bitiş noktalarına uçakla gitmeyi uygun gördüm. Uzun zamandır biriktirdiğim millerim işe yarayacak ve böylece cebimden tek kuruş para çıkmayacaktı. Evet belki Interrail'in rutin rotasına ve doğasına tersti uçakla ulaşım ama mümkün olduğunca çok yer görmenin sanırım başka yolu da yoktu. Rota için iyi bir seyahat kitabı arayışına girdim. Amerika'yı yeniden keşfetmenin hiçbir manası yoktu. Kısa bir araştırma sonrası "Let's Go Europe on a Budget 2006" adlı kitap benim için biçilmiş kaftandı. Avrupa'daki 30 ülkenin bölgesel olarak incelendiği bu kapsamlı çalışmada ne nerededir, ne nerede yenir, nerede kalınır, tüm bunların fiyatları ne mertebededir, neresi ne zaman açıktır, nereye gitmek vakit kaybıdır sorularına en iyi cevapları bulabiliyorsunuz. Daha da güzeli, kitabın ilk bölümünde belirli süreler için çeşitli rota önerileri mevcut. Benim işime en çok yarayan ise "The Best of Mediterranean (6 weeks)" haritası oldu. Önerilen günleri ikiye bölüp üzerinde birkaç değişiklik yapmam yeterliydi. Planım 1 hafta İspanya, 1 hafta Fransa ve 1 hafta İtalya'da kalmaktı.

Tahmini rotam ise şu şekilde olacaktı:
İstanbul - Paris (uçak),
Paris (1 gece),
Paris - Barcelona (tren),
Barcelona (2 gece),
Barcelona - Sevilla (tren),
Sevilla (1 gece),
Sevilla - Cadiz (tren),
Cadiz (1 gece),
Cadiz - Granada (tren),
Granada (1 gece),
Granada - Valencia (tren),
Valencia (1 gece),
Vakit olursa ve uçak bulabilirsem Ibiza,
Valencia - Barcelona - Figueres - Marseille (tren),
---------------------------------------------------
Marseille (1 gece),
Marseille - Cannes (tren),
Cannes (1 gece),
Cannes - Nice (tren),
Nice (2 gece),
Nice - Napoli (tren),
---------------------------------------------------
Napoli (İlsu ve Emrah ile buluşma - 1 gece),
Napoli - Pompeii (tren),
Pompeii - Napoli - Catania (1 gece),
Catania - Taormina (tren),
Taormina (1 gece),
Taormina - Etna (tren),
Etna (1 gece),
Etna - Palermo (tren),
Plaermo (1 gece),
Palermo - Catania - Napoli (tren),
Napoli - Roma - Milano (tren),
Milano (2 gece),
Milano - İstanbul (uçak)

Rotanın başına ve sonuna eklediğim arkadaş ziyaretleri de cabasıydı bu gezinin. Her ne kadar planladığım(ız) gibi gerçekleşmese de önemli bir kısmı, yine de eşsiz bir tecrübe olduğunu itiraf etmeliyim. Neler mi oldu? Anlatmaya başlayayım o zaman da daha fazla merak etmeyin...

2 yorum:

derin dedi ki...

okudukca daha da pek cok kıskanıyorum, acık ve keyifli [sanırım kendin gibi:] anlatım içinde ayrıca tebrikler.umarım italya maceraların bu sene icin beni yeterince gaza getirir.artık fransa ya gecince bi'kez daha gidip yerleşirim sanırım:]

Adsız dedi ki...

kaç para tuttu ibiza dahil ?